Cílem naší neziskové organizace je zaměstnávat osoby se zdravotním postižením, více informací naleznete v sekci o nás.




Jak na vypadávání vlasů v těhotenství?

V průběhu těhotenství prochází každá žena psychickými i fyzickými změnami. Změna hmotnosti, pocity na zvracení, výkyvy nálad, nevolnosti a spousta dalších. Dalším běžným problémem, který se u těhotných žen objevuje, je vypadávání vlasů.

Vypadávání vlasů v těhotenství – co způsobuje?

První změny kvality i kvantity vlasového porostu začíná žena vnímat od druhého až třetího měsíce těhotenství. Dochází k opravdu velkým hormonálním změnám. Druhá vlna padání vlasů vás čeká hned po porodu, jako následek fyzické a psychické zátěže, kterou žena prodělala.

Problémy s vlasy se mohou nejvíce projevit v období mezi třetím a šestým měsícem po porodu, kdy se zrychluje vlasový cyklus. Nenechávejte nic náhodě a snažte se pro své vlasy něco udělat, dříve než budou vypadat katastrofálně. Za hlavní příčiny padání vlasů považujeme nedostatek vitaminů a kyseliny listové. Co může s padáním vlasů pomoci?

Kyselina listová

Během těhotenství je běžné, že se může zvyšovat růst vlasů, ovšem na druhé straně se zrovna tak zvyšuje i vypadávání vlasů. Pro těhotnou ženu je důležité, aby konzumovala stravu, která je bohatá na kyselinu listovou, neboť jí pomáhá udržovat pevné zdraví. Nehledě na to, že je velkým pomocníkem pro růst a vývoj dítěte. Podporuje také tvorbu vlasových buněk. Díky kyselině listové se u těhulek zvyšuje růst vlasů a dodává jim pevnost.

Které potraviny jí obsahují?

  • čočka
  • špenát
  • kapusta
  • červená řepa
  • růžičková kapusta
  • kedlubny
  • brokolice
  • chřest
  • fazole
  • luštěniny
  • obiloviny
  • citrusové plody
  • Železo

S léčbou padajících vlasů mohou pomoci i potraviny, které jsou bohaté na železo. Železo zvýší průtok krve a zároveň i posílí tvorbu vlasových buněk.

Kde najdete železo?

  • fazole
  • špenát
  • jáhly
  • pískavice
  • kapusta
  • mrkev
  • tofu
  • cizrna
  • zelené fazolky
  • sója
  • mandle
  • rozinky
  • Vápník

Nejlepší ochrana před různými nemocemi je strava, která obsahuje dostatek vápníku. Stejně jak může pomoci s padáním vlasů.

Kde hledat vápník?

  • nízkotučné mléčné výrobky
  • ryby
  • řepa
  • špenát
  • brokolice
  • listy pískavice
  • listy tuřínu
  • hřebíčky

Pro těhotné ženy se také doporučují tzv. prenatální vitaminy, což jsou v podstatě speciálně namíchané multivitaminy, určené pro těhotné i kojící ženy. Tento výživový doplněk obsahuje vše potřebné, jak důležité vitaminy, tak minerály (železo, vápník) a nechybí samozřejmě ani kyselina listová.